het weer in eelde

weer Eelde

donderdag 3 maart 2011

Even een dagboek update van mijn moestuin

1 maart ben ik weer in mijn moestuin bezig geweest om hem klaar te maken voor het komende seizoen. Ik moest er nog mest op aanbrengen want dat had ik nog niet gedaan.

Ongeveer een jaar geleden heb ik achter het huis een mestbult gemaakt met paarde mest en dan wel op gezet op de BD manier met preparaten erin.
Tot mijn grote verbazing zaten er in iedere schop die ik er uit stak ongeveer 40 a 50 wormen en dat vond ik best veel.
Om de hele tuin te voorzien van een bijna geheel vercomposteerde mest ben ik ongeveer 1.5 uur aan het werk geweest.

Tevens heb ik aan de zijkant van het huis nog een stukje grond van ongeveer 1 meter bij 3 meter geschikt gemaakt om er bloemen in te zetten alleen vindt ik dan wel dat die bloemen een functie moeten hebben voor mijn tuin. Zo is op de foto al boerenwormkruid te zien die in mijn brandnetel gier bak gaat..
Tevens heb ik de oude bladeren van de aardbeien weg gehaald en tussen de planten rijen in gelegt als mulch laag.

Jullie horen weer van me


Hier kun je zien hoeveel wormen er in de mest zaten en wat de samenstelling van de mest is.




















Zo ligt de tuin er nu dus bij.



it wordt het gedeelte voor de bloemen en in de rechter bovenhoek kun je het boerenwormkruid al zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten