het weer in eelde

weer Eelde

woensdag 9 maart 2011

Tip van de week "minder afval"

Hoe kun je het voor elkaar krijgen dat je minder afval hebt.
Het is natuurlijk heel belangrijk dat je zorgt dat je minder in huis krijgt.
Hoe kun je hiervoor zorgen?
Sta stil bij iedere boodschap die je doet....
Alle bewerkte voeding zit in verpakking, dus als je minder bewerkt voedsel koopt heb je ook minder verpakking. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat je dan gezonder eet.

Zorg dat je altijd een boodschappentas bij je hebt, de grootte maakt dan niet uit.
Een katoenen tas kun je heel gemakkelijk ergens bij in stoppen, zodat je altijd een tas bij je hebt.
Doe je best om groente en fruit niet voorverpakt te kopen....
Het idee dat elke komkommer al bijna in een plastic verpakking zit is natuurlijk als je er over na denkt heel raar.
Om je even een riem onder je hart te steken kan ik je vertellen dat ik sinds november geen grijze container meer bij de weg heb gehad, maar ik moet dan ook vertellen dat het papier naar school gaat en het plastic dat ik niet gebruik gaat naar een speciale container die bij ons in het dorp staat.

Mijn advies ......
Als je je boodschappen niet meer bij de supermarkt doet, maar bijvoorbeeld op een markt of bij kleinere ondernemers, bespaar je al heel erg veel op je afval.
Boerenmarkten zijn op het moment erg in opkomst net als dat je direct bij de boer kunt gaan kopen.

En een plastic of papieren zakje of tasje kun je heus vaker dan een keer gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten