het weer in eelde

weer Eelde

dinsdag 8 maart 2011

Geen kalk aanslag meer

Dit is een foto van mijn fluitketel waarmee ik vanaf september iedere dag gemiddeld 2 potten water in gekookt worden omdat ik heb ontdekt dat het water koken in mijn elektrische waterkoker € 0,35 per keer kost.
Maar wat dus wel apart is dat er op dit moment nog steeds geen ketelsteen in mijn ketel zit.
Hoe kan dat nu zul je waarschijnlijk denken.
Je ziet in de ketel een ring liggen.
Dit is een keramische ring waar EM (effectieve micro organismes) in mee gebakken zijn.
Deze EM zorgen ervoor dat het kalk uit het water weg gaat.
Het effect ervan is dat er dan geen ketelsteen aanslag meer in de ketel komt wat er voor zorgt dat het water zachter is en dat het water eerder kookt wat dus weer minder gas kost.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten