het weer in eelde

weer Eelde

maandag 10 oktober 2011

Er staat weer veel te gebeuren

Even een overzicht van de moestuin op dit moment.

Ik ben op het moment bezig mijn tuin uit te breiden met 14 vierkante meter.
Ik heb daarvoor gekozen omdat ik toch problemen heb met mijn huidige tuin voor een goede wisselteelt.
In de nieuwe opzet krijg in een tuin van 70 vierkante meter en kies dan ook voor 7 akkers van 10 vierkante meter. Ik ga een aardappel vak, kool vak, bloem vak, blad vak, wortel vak, bloem vak en rust vak.
Op dit rustvak ga ik een groen bemester zetten van het type sleutelbloem zodat er stikstof in de grond wordt gebracht.
Ook ben ik op het moment bezig om de grond af te dekken met jutte zakken. Je kunt je afvragen waarom ik dit doe.

Met het afdekken van de grond voorkom ik een groei van onkruid en tevens stimmulier ik de groei van organismen die van alles en nog wat aan het omzetten zijn.
Ook verschraald de grond niet zo als de zon schrijnt.
Het fruit gaat naar een andere plek en de kruiden worden beter uit gezocht en dan gaan ze ook naar een andere plek.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten