het weer in eelde

weer Eelde

zaterdag 26 februari 2011

Mijn kippen

Op het moment heb ik 8 noordhollandse blauwe hennen en 1 haan. Ze lopen in een ren van ongeveer 15 vierkante meter. Het voordeel van het houden van kippen is dat ze de kringloop rond maken.
Zo gaat al het onkruid naar de kippen en een deel van het gft gaat naar ze toe en de rest naar de compost bult.
Ik krijg van de kippen weer eieren terug. Ik geef ze wel graan en legkorrel en die zijn biologisch en het grit wat ik voor ze heb gebruik ik ook voor de tuin voor de kalk huis houding.

De mest gaat bij de compost op wat volgens mij weer een goed plan is.
Op het moment geven ze me gemiddeld 6 a 7 eieren per dag die dan ook heel erg lekker zijn.
Ze zijn ook bij me te koop voor € 0,30 per stuk


alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5577947167109699618" />


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten