het weer in eelde

weer Eelde

woensdag 18 januari 2012

wc op regenwater

eindelijk is het dan zo ver,
de wc is aangesloten op het regenwater net.
Ik heb een regenton geplaatst op de plek dat ik zo door de muur heen kon om bij de wc te komen en dat was niet een groot probleem. Deze ton is aangesloten op de hemelwater afvoer

Ik heb een regenton op een meter hoogte geplaatst. Ik heb een gat gegraven van ongeveer 60 cm omdat daar stevig zand zat. Hierop heb ik 2 grindtegels gelegd en daarop een circel van 1 meter boven de grond gebouwd met klinkers die ik over had van mijn oprit.














met het oog op de vorst heb ik de leiding geisoleerd. Op dit moment zijn er geen problemen






Op de aansluit kraan die in het regenton zat heb ik een slang aangesloten die ik door middel van een gat in de muur door de muur heen heb gebracht.

In de stortbak van mijn wc heb ik een extra flotter geplaatst en op de water toevoer van deze flotter heb ik de aanvoer van de regenton geplaatst.













de kraan van het water is dicht gedraaid en de spoelbak wordt nu gevuld door het regenwater.


zo ziet het er dan uit in de wc

Op deze manier besparen we veel water. Eigenlijk is het toch ook raar dat we onze wc doorspoelen met drinkwater of niet soms......

4 opmerkingen:

  1. je hebt gelijk. als je je bedenkt hoeveel drinkwater we doorspoelen in onze toiletten....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij spoelen de wc door met ongeveer 6 liter regenwater en dat is meer dan genoeg omdat dan alles weg gaat.

    jos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij hebben gewoon een emmer regenwater in het toilet staan..... Werkt ook perfect

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idee: een 10
    Uitvoering: een 2
    Lang leve de gaffatape.

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire berichten