het weer in eelde

weer Eelde

zaterdag 26 februari 2011

Zonne energie

Ik heb 18 zonnepanelen op mijn dak liggen en daarmee is de verwachting dat ik 5000 kw opwek.
Op dit moment wordt er gemiddeld meer op gewekt dan dat ik gebruik.
De hele installatie heeft compleet met alles er op en er aan € 14999,00 gekost en dat heb ik geleased.
Ik heb geen stroom subsidie gekregen alleen een eenmalige subsidie van € 3000,00 van het SNN.
In mijn meterkast heb ik een speciale terug verdien meter moeten laten plaatsen en die koste € 105,00
Voor elke kwH die ik gebruik betaal ik € 0,237 en voor elke kwH die ik lever krijg ik € 0,237
Dus overdag gebruik ik eerst mijn eigen stroom en wat over is lever ik terug en 's avond koop ik stroom.
Ik verwacht dit jaar 1750 KwH te gebruiken en met de verdienste uit de terug geleverde stroom betaal ik mijn leas kosten voor een groot deel.



Dit is mijn omvormer die van de geleverde stroom 220 V maakt en die met een kabel via een aparte groep is aangesloten in mijn meterkast.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten