het weer in eelde

weer Eelde

maandag 14 november 2011

knoflook gepoot

ik heb twee weken geleden mijn knoflook gepoot. Misschien denk je wel.....
wat vroeg of laat in het jaar.....
Als je dat doet kan de knoflook zich goed gaan wortelen en als dan het nieuwe seizoen aanbreekt dat zit er een kern van knoflook in de grond met een al goed ontwikkeld wortel stelsel...
Waar is dat dan allemaal goed voor kun je denken....
Je krijgt veel grotere knoflook knollen. Met veel meer tenen er in...
Ze kunnen prima overwinteren.
Dus als je ook wel eens wat groter knoflook knollen wilt hebben.
Dan moet je ze dus eind oktober begin november poten.
Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat bijna alle 120 tenen die ik gepoot heb er met hun kopje boven staan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten